Agressie- en communicatie-trainingen

Meestal verloopt het contact met klanten (cliënten, patienten) binnen uw organisatie uitstekend. Alle medewerkers doen daarvoor dagelijks hun best.
Soms lopen situaties helaas anders. Schelden, vloeken en ander ongewenst gedrag, het komt allemaal voor. Sommige mensen hebben een kort lontje. Als professional toegeven aan dit soort gedrag is geen optie, je wilt je immers niet laten koeioneren!

Wij noemen onze agressie-trainingen liever ‘Omgaan met (on)gewenst gedrag’.
Je gaat leren hoe je onprettig of zelfs agressief gedrag effectief weer kunt ombuigen naar een respectvolle samenwerking.

Uitgangspunt
Uitgangspunt binnen de trainingen is het onderscheid tussen ‘frustratie-agressie’ en ‘instrumentele agressie’. Bij de eerste soort leer je hoe je effectief en empathisch kunt reageren op op de gefrustreerde cliënt. Bij de tweede vorm -de instrumentele agressie- werken we met een heldere we 'zero-tolerance' benadering. Goed omgaan met agressie valt of staat met helder en klantgericht communiceren, en oog houden voor je eigen veiligheid.

Deze info als PDF downloaden

< < Klik hier om deze informatie als PDF te downloaden. Of bel voor meer info: 0165-769.089


© 2023 VAN EIK TRAINING EN ONDERWIJS – M: 06-30.74.1972 – T: 0165-769.089