Agressie basis

AgressieDe Training

Schelden, vloeken en ander ongewenst gedrag, het komt helaas maar veel te vaak voor. Menigeen heeft een kort lontje. Als professional toegeven aan dit gedrag is geen optie, je wilt je immers niet laten koeioneren!

In de training ‘Omgaan met Ongewenst Gedrag’ ga je leren je prettig en effectief om te gaan met deze vervelende situaties.

Uitgangspunt binnen de training is het onderscheid tussen ‘frustratie-agressie’ en ‘functionele-agressie’. Bij de eerste soort leer je hoe je effectief en empathisch kunt reageren op op de gefrustreerde cliënt. Bij de tweede categorie, de functioneel agressieve personen trainen we de zero-tolerance benadering. Goed omgaan met agressie valt of staat met helder en klantgericht communiceren, en oog houden voor je eigen veiligheid.

Na deze cursus

– Herken je het ontstaan van agressief gedrag en speel je daar op de juiste manier op in
– Voel je je zelfverzekerder en blijf je klantgericht
– Voorkom je escalatie en kun je de agressie ombuigen in positieve communicatie

Voor wie

Voor iedereen die op de werkvloer te maken heeft of kan hebben met ongewenst agressief gedrag.
Geschikt voor groepen tot 12 personen.

Programma

– Verbale- en non-verbale communicatie
– Actief luisteren, actief spreken
– Werken met actief luisteren (LSD)
– Klantgericht communiceren
– Herken je eigen reactie
– De 3 vormen van agressie
– Oefening spanningsbeheersing en ademhaling
– Oefening met praktijksituaties
– Wat te doen met fysieke agressie

Studieduur

1 dag

Niveau

LBO-MBO of MBO-HBO

nb.
In het middagprogramma wordt er gewerkt met een trainingsacteur of -actrice.

>> VRAAG VRIJBLIJVEND INFORMATIE AAN

 

MOGELIJK OOK INTERESSANT VOOR U:
Omgaan met Agressie Meld code Huiselijk Geweld
Omgaan met Agressie Verdieping
Omgaan met Agressie voor Burgemeesters en Wethouders
Omgaan met Agressie bij Dementie
Omgaan met Seksuele Intimidatie