Calamiteiten, onbegrepen gedrag en agressie

Banner-crisis
De training

Wanneer zich binnen uw organisatie een calamiteit voordoet, zoals een brandmelding of een bedrijfsongeval, bent u wellicht niet voorbereid op het omgaan met agressie. Ook medewerkers die beroepshalve te maken hebben met calamiteiten, zoals brandweerlieden en ambulancepersoneel, zijn vaak niet bedacht op mogelijke agressie. Toch is agressie bij calamiteiten een veelvoorkomend verschijnsel. Gevoelens van paniek of machteloosheid kunnen zich uiten in verbale en/of fysieke agressie. Tijdens de module ‘Omgaan met agressie bij calamiteiten’ leren uw medewerkers signalen van agressie in een vroeg stadium herkennen en leren zij effectief op deze signalen te reageren. Communicatieve vaardigheden en het behouden van overzicht zijn hierbij van cruciaal belang.

Na deze cursus

- Herken je de dynamica die leidt tot het ontstaan van agressief gedrag
– Weet je wat je moet regelen met betrekking tot de veiligheid
– Voorkom je escalatie en kun je de agressie ombuigen in positieve communicatie

Voor wie

Voor iedereen die in zijn/haar werk te maken heeft met groepen mensen.
Geschikt voor groepen tot 12 personen.

Studieduur

1 dag

Niveau

MBO-HBO / HBO+

nb.
In het middagprogramma wordt er gewerkt met een trainingsacteur of -actrice.

>> VRAAG VRIJBLIJVEND INFORMATIE AAN

 

MOGELIJK OOK INTERESSANT VOOR U:
Omgaan met Agressie Meld code Huiselijk Geweld
Omgaan met Agressie Verdieping
Omgaan met Agressie voor Burgemeesters en Wethouders
Omgaan met Agressie bij Dementie
Omgaan met Seksuele Intimidatie