Bel direct 010 7370497 of vraag hier vrijblijvend informatie aan

Hospitality & klantgericht werken

Alle medewerkers met klantcontact weten dat zij het visitekaartje van uw organisatie zijn. In de dagelijkse praktijk lijkt het niet altijd even gemakkelijk om dit uit te dragen naar klanten.
Klanten worden steeds mondiger en stellen steeds hogere eisen aan uw medewerkers en aan de dienstverlening. In deze training gaan we kijken hoe we kunnen werken aan een optimale service-beleving voor de klant.

Opzet van de training
In de training Hospitality staat de dagelijkse werkpraktijk van de deelnemers centraal. De nadruk ligt hierbij vooral op praktisch leren. Daarom wordt de trainer gedurende de gehele dag ondersteund door een trainingsacteur.

De training kent een mix van theorie en praktijk waarbij de eigen inbreng van de deelnemers zeer op prijs wordt gesteld. De training vormt door het samenspel van de deelnemers, trainer en trainingsacteur een interactief geheel met voldoende ruimte voor inbreng, vragen en feedback.

Na deze training
Door de inbreng van en het oefenen met zelf ingebrachte casuïstiek krijgen de deelnemers meer zicht op hun eigen vaardigheden in klantcontacten. De aanpak van het klantcontact wordt gekoppeld aan de visie van uw organisatie. Na deze training kunnen de deelnemers in de praktijk nog meer klantgericht werken en het contact met de klant verder optimaliseren.

Programma
● Klantgerichtheid, hoe pak je dat aan
● Wat verwacht uw organisatie op het gebied van klantgerichtheid
● Spelregels in communicatie met de klant
● Het effect van het eigen gedrag / zicht op de eigen rol
● Omgaan met uw eigen emoties en die van anderen
● Het voeren van klantgerichte gesprekken
● Hoe behandel je klachten en breng je slecht nieuws

Oefeningen
● Actief luisteren: luisteren, samenvatten en doorvragen
● Achterhaal de vraag achter de vraag
● Leren herkennen van non-verbale communicatie en je persoonlijke uitstraling
● Feedback geven, feedback krijgen
● Herkennen en omgaan met de emoties van de klant
● Helder, duidelijk en zakelijk adviseren

Eenvoudig en overzichtelijk plannen
Bespaar tijd en energie. Met de online tool MijnCursusplanner plant u uw training(en) heel eenvoudig, snel en overzichtelijk. Werken met de cursusplanner is geheel kosteloos voor alle klanten van Van Eik. Graag vertellen wij u meer over de praktische mogelijkheden van deze super handige applicatie.

Studieduur en groepsgrootte
De training duurt één dag van 9.00 tot 16.00 uur
De optimale groepsgrootte voor deze training is 10-12 personen

De sterk praktijkgerichte training Hospitality wordt bij u op locatie gegeven.

Deze info als PDF downloaden
Download hier de PDF van deze training
 

– © 2018 Van Eik training en advies – T: 010 737 04 97 –